onsdag 25 augusti 2010

Golfmaskot

På sommaren har man så mycket att stå i. Så många arbetsuppgifter som måste göras. En del "arbetsuppgifter" anser mina personer är rent bus och fasoner, men andra är de mycket tacksamma för.
Att vara sällskap och kolla att allt går rätt till på golfbanan är en viktig uppgift som personerna är väldigt glada åt att jag utför. Ellen utför precis samma viktiga arbete åt sina personer. Vi är numera mycket erfarna golfvovvar som har gått många olika banor i Sverige. Det är faktiskt rätt många banor som vi får följa med på. Och de flesta som ser oss tycker att vi är så söta och duktiga. Många ger trevliga kommentarer om oss och vill snacka lite och klappa. Man ser faktiskt fler och fler hundar ute på banorna. Många har förstått att det är käck motion även för oss fyrbenta. Och vi gör ju ingen skada så länge personerna plockar upp efter oss och håller oss kopplade. Åtminstone behövs det koppel på mig... jag hade snott alla bollar annars.
På den här bilden har jag kommit loss från kopplet. Ellen också. Då ger vi järnet och rusar omkring i full fart.
Då gäller det att vara först fram till bollen, annars är jag där och snor den. Här vaktar GOP:en sin boll. Jag är beredd att ta den om han tittar bort.
Som ni kanske vet är jag maskot åt killarna i Bäcken HC ibland när de spelar hockey. Det sköter jag alldeles utmärkt. De vinner nästan alltid när jag är med. Tror faktiskt att det sämsta de presterat med mig i hallen är oavgjort resultat.

Nu tänkte jag att jag inte bara skulle vara maskot där utan även föra tur med mig till lillhusse i hans golfspelande. Det måste göra susen. Inte för att det verkar behövas direkt... Lillhusse har spelat alldeles fantastisk golf den här sommaren. Han har spelat tävlingar och fått fina placeringar. Till och med vunnit och fått hålla tacktal. Sänkt sitt handicap från över 29 till 21 och än är inte säsongen över. Det kan bli ännu lägre innan den är slut.
Kronan på verket kom för ett par veckor sedan när Nicke först spelade till sig en plats i ett av Hultas två juniorlag. Dessa lag skulle spela distriktsfinal i PGA junior PRO-AM. Båda lagen gjorde en fantastisk insats. Det var drygt 20 lag som spelade om två platser till Sverigefinalen och Hulta GK tog båda platserna.
Finalen gick sedan nere i Malmö och när det var dags åkte lillhusse med sina lagkamrater ner till Skåne för att försöka göra det omöjliga. Och de lyckades! De slog alla lag från norr till söder. Alla i laget presterade på topp och spelade sitt livs golf. Trots att inte jag var på plats!

Jag tror dock inte att denna framgång kan hålla i sig så särskilt länge utan en maskot. Jag tror att min lilla gestalt kommer att lyfta spelet till ännu bättre prestationer. Nu måste jag bara få matte att komma på något som jag kan ha på mig så att det syns att jag är maskot till Nicke och Hulta GK. I hockeyn har jag en egen damask i Bäckens färger, men vad sjutton har man på sig i golf? Headcover på svansen?! Pikétröja med Hultaemblem? Keps med hål för öronen? Eller kanske ett halsband med peggar och golfbollar?
Inte helt enkelt att komma på något bra...får fundera lite till... Så länge går jag med på sällskapsrundorna iförd enbart min egen päls - den är snygg - håller koll och stöttar mina personer så att de kan träna bra. Bra träning krävs för att spela bra på tävling.

Får jag chansen så tror jag att jag ska sno en och annan boll också... Allt för att det inte ska bli så gravallvarligt.

Inga kommentarer: