söndag 14 juni 2009

Semester

Just det - nu är det semester för mig och mina personer. Det gör nog att jag inte kommer att vara så flitig med bloggen - min familj är nämligen inte uppkopplade i sommarstugan. Typiskt... - på sommaren brukar det ju hända en massa kul grejer att berätta om. Tror jag måste lobba för en ny bärbar dator med internetuppkoppling. Rena stenåldern att inte vara uppkopplad. Ellens personer har minsann köpt ny dator med uppkoppling - och jag vill inte vara sämre. Statusjakten får inte vinnas utan kamp från min sida.
Den närmaste veckan blir det inte det minsta pip från min sida. Mina personer åker nämligen till Cypern nu. Utan mig. Gör mig faktiskt inget alls. Jag är precis avlämnad hos mormor och här skall jag vara under veckan som de andra är i värmen och ligger och flämtar i solen. Jag tror att jag har dragit vinstlotten med att vara hos mormor. Min mormor är den bästa mormor man kan ha! Tänk att få bli bortskämd en hel vecka av henne. Få en massa gott att äta, gå på promenader, vara i trädgården och ha mysiga sovmorgnar. Tror inte jag skulle vilja byta ut det mot 30 gradig, svettig värme. Matte säger att hon längtar efter en lugn och skön stund i en solstol med en bok och en paraplydrink... Jag vet att hon snart kommer att längta efter mig...

Inga kommentarer: