måndag 1 juni 2009

Party party

Visst har det varit kalas. Ett riktigt kalas med lekar, tävlingar, trevligt sällskap, korv, tårta och godisrulle till oss vovvar. Och självklart kaffe till personerna! Här sitter min matte i en av grupperna som placerat sig i skuggan för att komma undan värsta hettan. Miltons personer var flitiga med kameran idag och skickade ett par bilder till mig. De åker snabbt ut på bloggen...
Jag älskar kalas! Speciellt såna här roliga kalas som liksom är gjorda för att både hundar och personer skall ha kul.
Efter att vi samlats nere vid klubbstugan för Hundar i Kålltorp, promenerade vi upp till träningsplanen. Då kan man passa på att snacka lite med alla kompisar i klubben. Jag har riktigt många vänner nu och det tycker jag är så roligt. Cairnar kan man lita på. En annan dag ska jag berätta om hundar man inte kan lita på...
När vi kom upp till planen hade styrelsen redan varit där och förberett kuligheter. Vi fick en genomgång på alla stationer som vi skulle göra tillsammans med våra personer och sen var det bara att sätta igång. Jag och matte började med att dribbla fotboll. Jag var duktig - matte var kass. Vi fick göra den stationen två gånger för att få ett anständigt resultat. Sen gick vi vidare till rockringarna. Där gällde det att på tid utföra ett snyggt sitt i varje rockring. Hela vovven skulle vara innanför - klarade jag galant!
Hur många sitt och ligg kan man utföra på 30 sekunder? Jag kunde 7 växlingar! Jättebra tyckte matte. Agilitybana var nästa station. Jag började strålande med ett snyggt hopp som ni kan se på bilden, men sen glömde jag att man ska springa genom tunneln och inte bredvid. Vi fick göra den stationen två gånger också...andra gången gick det jättebra. Rallylydnad skall utföras med hängande koppel - jag och matte snirklade oss elegant genom hela banan utan så mycket som ett drag i kopplet. Inkallning har jag tränat på - borde gått bättre...först tjuvstartade jag en gång och efter omstarten satt jag snällt och väntade tills matte kallade. Starten gick ursnabbt - jag galopperade i riktigt god fart mot matte som såg så nöjd ut...träning ger färdighet...tills jag plötsligt kände en jätteintressant lukt 2 meter innan matte. Tvärstopp från min sida och var ju bara tvungen att undersöka innan jag sakteliga makade mig till mattes sida och satte mig. Jaja, allt kan ju inte gå perfekt - jag är ju en cairn... Sista stationen var bäst! Leta efter toarulle fullproppad med godis! Det är jag duktig på - hittade två rullar - och hade matte låtit mig fortsätta hade jag hittat fler. Det är jag säker på.

När alla lekar och aktiviteter var utförda var det dags för korv och tårta. Kolla våran hundtårta!!! Har ni sett något liknande?! Bästa tårtan jag någonsin sett - och den var supergod! Matte skar en stor bit till mig - hoppas att hon tog receptet på den också. Sån tårta skall jag ha när jag fyller år.
Mmmm - tårta i gröngräset är en höjdare. Tur att jag inte hade ätit min frukost...nu fick jag plats med en stor bit. Jag tyckte att jag kunde fått en bit till, men då sa matte att jag måste tänka på figuren... Pyttsan!!! Skall hon säga!!!

Här är det Kajsa som käkar tårta. Hon fick sin serverad på duk...
Medans vi fikade och åt blev det prisutdelning. Milton var dagens stora vinnare med 3 grensegrar och totalseger. Han och hans personer var helt grymma idag.

Min tallrik är renslickad och jag ligger och stirrar mot Bella som fortfarande har tårta kvar på sin tallrik. Kanske orkar hon inte hela?

Det är så roligt att vara på party men man blir trött och varm. Här vilar jag lite under en fuktig och sval duk.
Nu är det slut på aktiviteter för våren. Vi har bara en gång kvar på lydnadskursen. Nu blir det till att hoppas att matte har tillräckligt mycket inspiration till roliga aktiviteter för mig, så det räcker över sommaren. Till hösten finns redan aktiviteter inplanerade. Matte har skrivit in i almanackan så att vi inte missar något kul.




Inga kommentarer: