onsdag 15 september 2010

Mardröm

Ojojoj nu har min värsta mardröm besannats!

Matte brukar klaga på att jag beter mig på ett, nästan, aggressivt sätt mot de andra vovvarna på kurser som vi deltar i. Jag brukar skälla och försöka sätta alla på plats. Ingen annan får ha kul eller få godis om inte jag godkänner det. Clovas höga, gälla skall ljuder allt som oftast när det är något som inte passar mig. Min mardröm är att någon annan ska få mitt godis. Låt gå att de andra får utav SITT godis, det kan jag sträcka mig till att godkänna. Men MITT godis låter ni bli. Om de kommer för nära mig och godiset så ryter jag till. Och det har jag fått bannor för. Men se då vad som händer!

Sist på kursen hade någon/några nog tappat en hel del godis både lite här och där på träningsplanen. Många hundars koncentration blev lidande av det här. Mitt i loppen stannades det för att nosa eller bara yra omkring lite. Nu frågades det runt om i leden om någon hade något annat godis att få upp motivationen med.
Vad tror ni min matte gör då? Den förrädaren viftar glatt med MINA två välfyllda godispåsar och frågar om någon vill prova viltskav eller rökt sidfläsk. Fattar ni vilken mardröm man hamnat i? MITT godis delas ut till vänster och höger. Och jag kan inget göra. Bara se hur de andra slickar sig om munnen inför smaskigheterna. Fy bubblan matte! Hur kan du göra så här mot din favoritClova.

Och så tror hon att hon någon gång ska få fason på mig! DET kan hon glömma. Bra vovve försvarar sig själv och sitt godis!

1 kommentar:

Elin sa...

hahaha! du måste dela med dig ibland, clova!^^