torsdag 26 maj 2011

Fniss...


Kan inte låta bli att fnissa lite åt Texas tilltag... De är rätt många ska ni veta. Valpar är livliga, intensiva och väldigt påhittiga. Det går för det mesta ut över mig, men ibland drabbar det även mina personer.

Nu ska jag till mattes stora förskräckelse informera er om ett sådant tillfälle...det är nämligen lite pinsamt för henne.

Matte var på väg in på toa. Noterar att toalettpappret är helt slut. Vänder direkt och går till städskåpet och hämtar det som visar sig vara sista rullen. Lägger på minnet att köpa nytt såklart och placerar nu sig själv på toastolen. Dörren har hon inte dragit igen riktigt. Den står lite, lite på glänt. Hon vill kunna höra om Texa hittar på något dumt. Pappersrullen sätter hon på golvet. Big mistake!

En bit in i proceduren på toaletten skuttar en glatt studsande loppa in för att kolla vad matte sysslar med. Valpen älskar tomma toalettrullar och att pulverisera dessa till pyttesmå beståndsdelar. Att nu hitta en splirrans ny rulle med massor av papper på var en jackpot för den lilla. Snabbt nappade hon åt sig rullen och vips var hon ute och lekte med den på vardagsrumsgolvet. Mattes första reaktion var att skratta åt det hela. Så hörde hon hur det började rivas och slitas i rullen och tittade med fasa på den tomma rullen som satt i fästet bredvid henne.

Nu vrålade matte TEEEXXA! och for upp från stolen. Med brallorna nere vid anklarna vidtog så en vild jakt i lägenheten. Kan tala om att valpen var mycket snabbare än matte som så att säga var lite bakbunden. Jag låg mitt på golvet och hade finfin utsikt över spektaklet. Försökte hålla en neutralt allvarlig min, men inom mig så bubblade fnisset. Jösses så löjlig hon såg ut!

Till slut var valpen infångad och toarullen återerövrad. Matte blängde lite på mig?! Alltså skyll inte på mig - det är inte jag som tagit hem henne! Men jag erkänner att hon redan förgyller min tillvaro...ibland...

Inga kommentarer: