tisdag 15 juli 2008

Domaren överlevde...



...som ni ser. Utan ett enda bitmärke! Men som ni också ser av min uppsyn så tycker jag att den här delen av uppvisningen är helt onödig.

Matte var ju som tidigare sagts - mycket orolig för vad jag skulle hitta på den här dagen och till och med tänkt ställa in hela evenemanget. Jag käkade dessutom upp en liten skumgummiboll på kvällen vilket inte lättade upp stämningen precis. Kan ju inte vara helt hälsosamt med en boll i magen tyckte personerna...Matte tänkte att det är lika bra att åka - det finns ju veterinärer på plats och tog en likadan boll med för att visa så att de skulle kunna avgöra om det var farligt eller inte. På vägen ner kräktes jag upp hela bollen igen - så var åtminstone den saken ur världen.

På utställningen var matte så nervös att Charlotte erbjöd sig att gå med mig - matte tackade först ja - men när jag stod på trimbordet för sista finputsningen tittade jag och matte varandra i ögonen och kom fram till att vi är ett team. Vare sig VI ska bita domaren i näsan eller göra en fin uppvisning så gör vi det TILLSAMMANS.

Och det gick faktiskt ganska bra - lite tvekan på bordet men domaren var snäll och tog en kladdig köttbulle av matte och lockade mig - så han fick titta på tänderna och klämma på hela kroppen. Sen sprang vi som på små moln i ringen och vi var jättesnygga både jag och matte, gjorde uppställning som man skall och sen fick vi kritiken. Domaren tyckte att mycket var bra men att jag kunde haft en bättre nacke och min rygglinje var lite för mjuk - men så bar jag lite för mycket vikt tyckte han. Aj aj aj då - ser på matte att det blir till att banta om vi ska vara med på fler utsällningar. Betyget blev en 2:a, men sällan har väl en gladare matte gått ur ringen med sin vovve och en 2:a, för det kändes som en seger för oss. Alla inblandade är hela och rena och inget KEP eller 0 i protokollet. Puh! Jag vet att matte innan utställningen hade en liten förhoppning om att jag skulle få en 1:a en utav dagarna men som det hela utvecklade sig är hon jättenöjd och glad över sin Clova. Köpte ny pipleksak och ett ben som jag fick som belöning nu när jag inte fick någon rosett. Ben är bättre än rosett tycker jag, men det tänker jag inte säga högt, för då blir matte orolig att jag gör något nytt hyss nästa gång för att få ben istället. Kanske skall klura på hur man kan få både ben och rosett.

Inga kommentarer: