torsdag 10 juli 2008

Oönskat attraktiv...



Jaha - så löper man igen. Känns konstigt i hela kroppen och jag måste "städa mig" ideligen. Humöret pendlar, ena stunden är jag bitchig nästa ynklig, så är jag glad och nästa lite nere. Bomull måste ha hamnat i mina öron för jag märker - till och med själv - att jag är i min egen lilla värld och bara måste lukta överallt där killar har kissat. Kan väl säga att promenaderna för tillfället inte går speciellt mycket framåt. Går jag i koppel så är det lätt att bromsa på ekipaget - det är bara att vägra röra på sig. Matte blir galen och kopplar loss mig - när hon går iväg själv måste jag ju följa med, jag vill ju inte bli lämnad ensam kvar. Då får luktandet stå tillbaka och jag lunkar efter. Jag är klart killtokig och studerar alla noga, både till storleken små vovvar och stora. Har kommit fram till att stora grabbar inte är något för lilla mig - därav rubriken oönskat attraktiv. Jag och matte stod vid sidan av vägen och väntade in en stor schäferhane som kom en bit bort. Han sniffade i luften och blev mer och mer upphetsad ju närmare han kom - drog i kopplet så att det nästan var svårt för hans person att hålla honom...Min matte såg nästan lite orolig ut och ställde sig beskyddande framför mig och försökte se tuff ut - hon insåg att det inte skulle bli bra med en schäfer till en cairnterrier...Nu började jag också bli lite orolig - jösses han hade ju sina mest privata delar synliga - och började skälla som besatt - NEJ, NEJ, NEJ jag vill INTE ha din uppvaktning - FÖRSVINN. Som tur var lydde han - om det var mig eller sin matte vet jag inte - men han försvann, trånande kikande över ryggen. Puh! Det gäller att hålla på sig även om man är lite killtokig för tillfället. Jag tolererar inte vem som helst ska ni veta!

Detta med löpet har gjort matte bekymrad inför utställningen i helgen också. Hon tyckte att det räckte med att min päls fortfarande är för kort som sätter ner betyget. Min uppmärksamhet har blivit lidande och svansen åker gärna ner hela tiden, hållningen är väl inte heller på topp - blir lätt så när man har så mycket att stå i. Ska försöka skärpa mig på uppvisningen men jag vet inte om jag har så mycket lust för tillfället - vad spelar det för roll om det står en 3:a igen på bedömningsprotokollet? Jag är ju samma goa Clova ändå! Och snygg! Så det så.

Inga kommentarer: