fredag 11 juli 2008

Nya hyss!!



...ger matte fler gråa hårstrån!! Och hon har redan rätt många ska ni veta.

Jojomänsan - det ska inte vara lätt att åka på utställning med liten Clova. Som vanligt med matte hade vi tränat de olika momenten som ingår i utställningsringen. Allt har funkat bra hemma, matte var bara lite orolig att jag skulle vara frånvarande och inte visa mitt bästa jag pga av löpet. Ha! jag hittade ett nytt sätt att få ett oönskat betyg. Hon hade ju glömt det här med att träna mig att visa mina tänder så när det var dags för mig på bordet så tvärvägrade jag och kastade mig hit och dit i "panik" för att slippa. Synnerligen effektivt måste jag säga - matte blev helt ställd och visste inte vad hon skulle göra. Domaren lät mig gå ner och springa ett par varv för att sen kalla upp mig på bordet igen - samma visa och då försökte han titta på tänderna när jag stod på marken men icke sa Clova - jag visar dem INTE! Alltså - en helt främmande karl skall kolla dig i munnen - det är klart att man måste protestera. Tänk om han är veterinär och det kommer att göra ont. Nä, det blev inga tänder visade och därmed blev man diskad med betyget KEP som betyder "Kan Ej Prisbelönas". Domaren var faktiskt jätteschysst mot oss och pratade länge med matte om det hela. Hade jag varit äldre hade han tvingat mig, sa han och då kunde framtida ev. utställningar vara förstörda om jag blivit riktigt rädd och blivit aggressiv och bitit honom. Nu stoppade vi det hela här och jag fick lämna ringen med anmodan att gå hem och träna "visa tänderna". Efter att hela utställningen var klar fick jag öva på bordet - till och med domaren kom fram igen och fick åtminstone ta i käkarna och titta lite - samtidigt som de matade mig med godis...

Så nu sitter matte här med pannan i djupa veck och de grå hårstråna blir fler och fler - hon funderar på att ställa in morgondagens utställning. Hon är nämligen livrädd att jag ska bita nästa domare som hon har hört är mer barsk och mycket kritisk. Ja vem vet vad som flyger genom min hjärna i morgon?! Det finns ju faktiskt fler mycket "olämpliga betyg" än 3:a och KEP. Har hört att man kan få 0:a också - det är riktigt allvarligt har jag förstått. Ja den som vågar får se...

Inga kommentarer: