måndag 15 februari 2010

Clova 3 år

Hurra, hurra, hurra för lilla mig - jag fyllde 3 år igår. Helt passande för en så söt liten cairnflicka så fyller jag år på Alla Hjärtans Dag. Det gör även mina syskon så jag passar på att skicka en grattishälsning även till dem.

Här ovan kan ni se min "födelsedagstårta". På vitt formbröd hade de brett ett tjockt lager leverpastej, rullat en stor skiva rökt skinka och toppat med onsalakorv. Det var mumma det! Man borde faktiskt fylla år betydligt fler gånger än en gång per år. Tycker det är lite ynkligt...och inte har man ett namn som får fira namnsdag heller. Får fundera på hur man skall få till fler dagar att fira just lilla mig. Tror att jag ska skriva till dem som bestämmer namnsdagarna - jag menar Clova är så fint namn att det bara måste till en speciell Clovadag.
Hur som helst så tänker jag se till att det blir fler tillfällen på året att fira mig med något extra gott att käka. Här kan ni se hur jag slukar "tårtbiten" serverad på fint fat. Den var lika god som Cairn i Västs tårta på vårpartyt. Tänker starta en ny grupp på Facebook tror jag...Vi som önskar mer tårta till hundarna - tror att den kommer få jättemånga medlemmar.
Paket får man också när man fyller år. Inslaget i rosa fint papper. Pappret var efter en kort stund fortfarande rosa men inte speciellt fint längre...liksom i små bitar...rivna i remsor och andra mindre delar.

Matte har också lovat att vi ska gå på tur upp på fjället en dag när det inte är så kallt. Vi är nämligen uppe i Vemdalen och personerna åker skidor. Det är inte lika kallt som på nyåret men det blir ändå lite tendens till köldkramp i tassarna när temperaturen går ner mot 15 minusgrader. Det gäller att röra på sig hela tiden...men matte är också lite försiktig med att låta mig röra på mig hela tiden. Jag äter fortfarande antibiotika för min halsinfektion och ska göra det några dagar till. Prognosen säger dock att det ska bli fint väder och inte så kallt i morgon. Kanske gör vi vår tur på fjället då.

Inga kommentarer: