fredag 13 juni 2008

Irriterande



att mattar och hussar ofta har rätt!
Och ännu mer tokig blir jag på att de bestämmer var jag får och inte får vara!
Mattes och husses säng är fortfarande förbjudet område säger de - jag bryr mig bara om de är i närheten - övrig tid gör jag som jag vill, gosar ner mig bland täcken och kuddar. Bord är ett annat ställe där mina personer anser att jag inte hör hemma. Skitkass tycker jag - där brukar ju finnas så mycket godsaker. Om de glömmer att sätta in stolarna ordentligt skrider jag till handling och i detta fallet är jag inte så diskret, jag skuttar upp även om personerna är i samma rum. Det går ju bara inte att låta bli! När de dukar fram middagen så cirklar jag runt och sniffar - det brukar lukta jättegott och får jag chansen så hoppar jag upp. Likadant är det när de dukar undan och då kommer oftast bästa tillfället för mig - det är lätt att glömma sätta in stolen när man har fullt av grejer i handen...Personerna brukar bli ordentligt arga på mig om de hittar mig på bordet, men jag har inte riktigt tagit det på allvar hittills. Annat blev det igår...
Nästan allt var borta från bordet efter middagen och alla gick och satte sig i soffan för att kika på fotbollen - men de hade glömt ett gäng små ostkuber i staniolpapper...Det upptäckte självklart jag och krånglade mig upp på bordet. Svårt eftersom stolarna faktiskt var nästan helt intill bordet, jag slog skallen ordentligt i bordets underkant första gången jag försökte, men till slut var jag uppe. Nu måste jag ju erkänna att små ostkuber i staniol inte var någon riktig höjdare men är man matglad så är man - jag hann äta tre stycken innan matte fick syn på mig. Jösses, nu blev hon riktigt arg, har aldrig hört henne skälla med den skärpan i rösten. Oj oj oj så liten jag med ens kände mig. Måste hon ta i så där? Så farligt var det väl ändå inte...jag gillar inte när matte är arg på mig - det känns inte alls bra. "Sanna mina ord, du kommer att få ont i magen" sa matte som nu hade lugnat ner sig igen. Jag följde henne som en "liten hund" och försökte fjäska så att hon skulle bli glad på mig igen. Det lyckades så småningom - puh! Slutet av matchen tittade vi alla fyra på i soffan - jag låg i mitten och blev kliad.
Sen på natten fick ju förstås matte rätt igen - jag fick mycket riktigt ont i magen och kräktes upp ost och staniolpapper.
Irriterande!!!

Inga kommentarer: