onsdag 25 juni 2008

Lillhusse



Min lillhusse är bäst! Han behöver inga kurser eller andra hjälper för att göra livet roligt för mig. Det fixar han helt på egen hand, han har verkligen talang för det här med hundar.

Här på bilden kan ni se hur han tränar agility med mig - helt utan kurs. Visst ser det bra ut? Lillhusse visar vägen och jag hoppar snyggt och väl avvägt. Och spana in hindret sen - det har lillhusse snickrat alldeles själv i slöjden till mig. Det finns en bom till som man kan höja hindret med - det ska vi göra när jag blivit säker. Här om dagen kom mina personer hem från IKEA med en blå tunnel - den har jag och lillhusse också tränat i och den springer jag genom utan problem. Nu funderar han på hur han ska lägga upp en slalombana till mig - jag är säker på att han kommer på något smart. Bro och vippbräda funderar husse och lillhusse också på att göra till mig - jag väntar med spänning på resultatet. Balansera är jag jätteduktig på så jag hoppas att det blir färdigt snart...Får man så här fina grejer i sin egen trädgård behöver man kanske inte gå någon kurs i agility, men jag ska sätta in en stöt på lillhusse till hösten - jag tror att vi skulle bli ett kanonteam på riktiga banor.

En annan dag ska jag berätta vad lillhusse kom hem med till mig för ett tag sen - jag kan avslöja att den är rosa...

Inga kommentarer: