lördag 18 oktober 2008

Finn fem fel


Ja gör det är ni snälla för det är faktiskt så att jag tycker det är fel på den här bilden...det enda som är rätt är att jag är den till vänster på bilden (och nu säger matteflygledare att jag faktiskt går på höger sida om Hannah - äh vad sjutton. Vem bryr sig. Ni ser väl vilken hund som är jag?)
1: Det är vårvinter på bilden - jag vill att det ska vara sommar.
2. Hunden på bilden är vetefärgad - jag vill att den ska vara nästan svart.
3. Hunden på bilden är en tik - jag vill att det ska vara en pojk.
4. Hunden på bilden heter Hannah - jag vill att det skall vara Bobby.
5. Det är bara en bild - jag vill att det ska vara på riktigt!!!
Igår var det på riktigt - jag och matte var ute med Sweebreezegänget på promenad i skogen. Det är så himla kul att ha kompisar med sig i skogen - det är så mycket roligare att springa omkring och upptäcka spännande grejer med hundar än med bara matte. Ni vet matte springer ju inte så där vansinnigt mycket precis...taskigt luktsinne har hon också...hörseln är väl sådär...äta smaskiga skatter som man hittar rynkar hon bara på näsan åt...och kan ni se henne framför er jagandes en hare? Hahaha - nä tänkte väl det - det finns ju bara inte!!! Och det bästa av allt - Bobby var såklart med. Jag svansade lite runt honom men på promenaden busade jag mest omkring med Frankie, James och Elektra. Elektra luktade så där lite konstigt som jag gjorde för ett par månader sen - och spanade efter pojkar precis som jag gjorde då. Det är bra att matte får se att andra tikar blir lite galna efter killar också, så hon förstår att jag inte är speciellt galen - bara som alla andra...
Nu är jag inte galen - bara väldigt förtjust i Bobby. Jag tycker han är den stiligaste karlen som går på fyra ben! Jag skulle vilja ta en penna och skriva på tassen "Bobby" eller på magen "Clova+Bobby=sant"...Och inte är han bara snygg att titta på - han är så himla mysig att vänslas lite med också. Riktigt kramgo! Han finner sig snällt i mina klart tydliga försök till inviter - tror att han är lite förtjust i mig också. Jag pussar honom i mungipan, kramar honom och visar hela magen precis framför nosen på honom (och det var då jag tänkte det skulle stå "Clova+Bobby=sant" om han nu ändå inte skulle fatta hur mycket jag tycker om honom).
Efter promenad och fika så blev jag lite trimmad också - håller på att tappa en förskräckligt massa päls igen, så vi får se hur det går med mattes planer på utställning i november.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla Clova!
Jag ville bara säga att du har en väldigt trevlig blogg! Det är alltid roligt att gå in här och läsa om dina äventyr!
Mvh//Marianne och Hipperdipp cairnisarna