torsdag 23 oktober 2008

Ge mig popcorn!



Annars äter jag upp den här bollen! Och ni kommer väl ihåg hur oroliga ni var när jag åt upp en sådan här i somras??

För några dagar sen ställde GOP:en till med filmfest hemma hos oss. Han är en god vän till mina personer och mig. Ibland "lånar" han mig för att gå ut på promenad - man träffar så många trevliga tjejer på det viset tycker han...men det var inte det jag skulle berätta om nu. En hel gäng med människor kom för att titta på film och även Ellen och hennes personer var med. Det var kul att träffa henne igen - vi har inte setts på ett par veckor och nu kunde vi börja leka och busa direkt. Ellen hade också varit och friserat sig hos Charlotte så hon var jättesnygg. Eftersom vi var rätt många och därtill två stolliga vovvar så flyttade GOP:en, för att göra allt lite enklare?!, in i vårt kök med grytor och mat och fixade "Brasiliansk slavgryta" till hela gänget. Korven och köttet som var däri var delikat men bönorna var jag inte så glad i...

Efter mat så var det dags för filmvisning - alla bänkade sig i soffor, fåtöljer, stolar och på golvet. Jag och Ellen valde soffan såklart - bästa platsen - och knödde ner oss mellan våra mattar. Och vad skall man ha till film? Jo, popcorn! Personerna hade gjort en jättebalja med fullt av vita fluffiga popcorn och nu satt jag och Ellen perfekt till för att mumsa. Först ville de inte dela med sig - men då "hotade" jag med bollen och då blev det minsann annat ljud i skällan. Kunde klättra upp i soffan igen och tronande i mitten kunde vi njuta av ett och annat popcorn som stoppades i våra munnar.

Popcorn får 5 toasters, filmen får en överkorsad toast - inte en enda hund med i hela filmen...

Inga kommentarer: