onsdag 24 december 2008

GOD JUL

Önskar Clova!

Granen står så grön och grann i stugan...hihi...
Personerna försöker nu övertala mig att den ska få fortsätta med det. Jag säger bara - övertyga mig!
Det heter ju GOD jul och det är bara upp till bevis - jag vill ha julmat jag också.
Matte påstår att det inte är bra för min mage med så mycket fet mat - men deras då?! Är det så mycket bättre för deras magar då? Skulle inte tro det...min mage däremot klarar det mesta anser jag. Om jag bara låter bli staniolpappret och presentsnörena - och jag har ingen tanke på att käka upp så konstiga saker - så ska det nog gå bra. Staniolpapper har jag ju redan provat - visserligen med ost i - men det blev man verkligen dålig i magen av.

Jag tindrar med ögonen...och jag har varit jättesnäll hela året...sopsorterat, tröstat, lärt mig en massa saker på kurs, varit modig, räddat personer, hjälpt lillhusse med läxorna, spårat, jagat (nähä - det tyckte inte matte var så bra - det hamnade tydligen på minuslistan...), visat tänderna och sprungit vackert i ringen, varit en stor källa till glädje - ja listan kan göras lång på allt gott jag gjort under året. Det borde ge utdelning en dag som idag...




Uj uj uj, vad svårt det är att välja...


Det gäller ju att ta en som ger bra effekt!


Åh andra sidan är det ju vackert med granen som lyser så grant och allt pynt som förgyller den - får fundera lite - den kanske får stå kvar som den är...Åtminstone ett tag...

Åtminstone tills jag ser om det gav något resultat att låta den vara ifred...

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul Clova!
Vi som är lite äldre har lärt oss att allt gott finns hos matte och husse - och inte minst alla andra snälla människor! Det finns inget att hämta på granen! Mööööjligtvis i paketen som ligger under...
Så ett litet jultips från oss; släpp inte matte med blicken - det lönar sig alltid till slut!
Och tomten kan man strunta i - bättre tjata på mormor & morfar i stället!
Hälsar
Ginny och Kola på Hipperdipp's