tisdag 16 december 2008

Men lilla Clova...


...säger matte och tittar nästan lite generad bort...

Ja, inte över den här bilden, utan vid ett tillfälle senare på promenaden - när vi fikade.

På den här bilden väntar jag bara in resten av gänget. Det var nämligen lussepromenad med Cairnterrierklubben - sista promenaden för i år. Jag längtar redan till nästa år! Idag gick den i Slottsskogen. Det gör den tydligen varje år, så det är tradition att se världens bästa kompisar ute på massvandring. Folk som möter oss ser så glada ut över att möta så glada och pigga hundar. Vi är ju charmiga till tusen. Man möter verkligen mycket människor en söndag i Slottsskogen. Man möter många hundar också - men inga är så goa som vi är! Gick t.ex förbi Berner Sennenklubben och de hundarna är ju bara oformligt stora tycker jag. Måste vara svårt att ha koll på en så stor och tung kropp...Frågar du däremot deras personer och de själva, får man antagligen kommentaren "Vad nu då - är det råttinvasion på gång?" Det är väl förresten bra att det finns många olika raser - då finns det säkert nån matte eller husse till varje vovve. En del vill ju, konstigt nog, ha andra raser än cairnterrier.




Här kan ni se några av mina kompisar på cairnpromenaden. Jag är utanför bild eftersom jag är angelägen om att vara först. Drar som värsta slädhunden fram matte till tätpositionen. Väl där är jag lugn och fin. Har koll på läget så att säga...

När vi hade gått runt Slottsskogen så var det dags för den obligatoriska fikan. Idag bjöds det på glögg och pepparkakor. Glögg klarar jag mig bra utan, men en pepparkaka vill jag allt ha. När vi nu stod och satt still kunde man ju spankulera runt och lägga in en stöt på de killar som jag är mest förtjust i. Matte säger att jag är killtokig. Men hallå matte! cairnhannar är ju så snygga! Allihopa är ju riktiga puddingar - men om man nu måste koncentrera sig på någon så har jag ju ett par favoriter. Allihop vet väl vid det här laget att latinokillen Bobby är något alldeles speciellt attraktiv i mina ögon - men det finns fler...
Elvis är också en riktig karl - lugn och trygg, snäll mot tjejer och säger ifrån mot andra killar - något att hålla i när det blåser ordentligt så att säga.



Puss i mungipan! Och lägg märke till min lilla tass som klappar lite på kinden - är det inte sött så säg!




Det var nu som matte sa orden "Men lilla Clova" och lite generad tittade bort. Hon har försökt få mig att vara lite mer diskret i min uppvaktning - tycker att man ska spela LITE svårflörtad i alla fall. När det gäller riktigt snygga karlar bryr jag mig inte, inte ens om regn och kyla - nä då hamnar jag gärna på marken med magen uppåt.
"Och hon är inte i närheten av löp", säger matte. Men, säger jag, det är så här det måste gå till när man inte kan prata. Och om jag skäller så blir ju matte irriterad - så varför klaga?



Utvikningsbrud...tja kanske är jag lite väl tydlig i mina signaler...men va sjutton - snygga karlar växer inte på träd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej svejs!
Hittade hit från Charlottes sida :)
Roligt att läsa din blogg, mycket upptåg ;)
Mötte hela cairngänget i slottskogen, men den dagen höll jag mig till de stora björnarna ;) Hade ju bara min berner hemma som kunde gå på promenad då P.G är hos Charlotte och min äldsta hane är lite öm i kroppen..
Kanske syns vi på nån cairnträff :)
//johanna
www.bernerochcairn.com