onsdag 6 maj 2009

Ånej det regnar...

...idag.
Misstänkte det redan när vi gick upp i morse. Hörde hur det smattrade mot rutorna och plaskade om bilarnas däck ute på gatan. Jag placerade mig i favoritstolen och gjorde inget som helst väsen av mig. Kanske skulle matte då glömma av att vi skulle gå på morgonpromenad. Jag menar, kissa kan jag göra en annan dag. Jag kan hålla mig länge om det behövs.
Till slut gick matte mot hallen och kopplet i alla fall. Jag rörde mig inte ur fläcken.
Matte fick vackert komma och hämta mig och bära ut mig i hallen. Väl där åkte kopplet på mig och stövlarna på matte. Nu fanns det ingen återvändo. Nu skulle Clova ut... Nere i porten, under pelargången gjorde jag ett nytt försök att slippa gå ut i regnet. Jag stretade emot och la mig ner på marken.
Matte fick upp mig igen och då smet jag raskt snett åt höger in under balkongen och kissade. Hade tänkt att göra nr 2 där också, helt torrskodd, men då kom fastighetsskötaren och matte tyckte att det kändes lite skämmigt att jag uträttade mina behov just där, så hon drog ut mig i regnet.
Och ni ser ju själva hur kul jag tycker att det är... Blöt i håret, blöt under magen, blöt på tassarna och där står matte i regnkläder. Lätt att vara kaxig och tycka att vi ska gå på promenad då!
Nu har jag gjort ifrån mig allt som matte kräver på morgonen - nu vänder jag och går hem. Nu har jag fått nog. Nu gick matte med på att gå hem igen. Raska steg tog oss hem till värmen och min goa fåtölj igen. Sådana här regniga dagar är som gjorda för att slöa tycker jag.

Om ni tittar riktigt noga på den här bilden (tryck på den så blir den större) så kan ni se vad som händer med min päls när jag blir blöt.
Jag får winglets på bakpartiet. Winglets är bra på flygplan. Det minskar luftmotståndet, bränsleförbrukningen och virvlarna bakom flygmaskinen.
Tror inte att det har samma inverkan på en cairn. En cairn ser bara lustig ut med winglets. Där ser du matte. Det är en jättebra anledning att skippa promenader i regn...

Inga kommentarer: