lördag 8 augusti 2009

Sommar igen

Pust och stön...nu är det varmt igen...Personerna är så glada över att sommaren har gjort en comeback. Jag tycker att det är helt OK också. Promenaderna blir längre och fler. Och så går vi och badar stup i kvarten. Jag gillar att bada. Bada - inte simma. Simma gör jag om någon kastar i en pipleksak eller lockar med extra gott godis.
Då "kastar" jag mig i för att rädda leksaken, eller simmar ut för att hämta köttbullen. När man har korta ben som jag, behöver man inte ge sig ut så långt från stranden för att fötterna skall lämna botten. Det är bra för jag har respekt för djupt vatten. Vill helst vara där jag bottnar. Om jag får välja själv går jag gärna ner i vattnet och ställer mig så att vattnet går upp till magen och lite till. Då trivs jag och känner mig härligt avsvalkad.
Ellen håller på att lära sig att tycka om vatten. Hon har lärt sig doppa tassarna - snart går hon nog längre.
Efter att ha solat på trappan en stund behöver man nämligen kyla ner sig en stund. Då är det nog bra om man går ner med tassarna åtminstone. Då får man en massa ny energi och kan busa runt en stund till.
Picknick är också sånt som vi gärna ägnar oss åt. Här nedan kan ni se hur jag sitter i mitten för att inte missa någon godsak.

Inga kommentarer: