måndag 7 december 2009

Hurra, hurra, hurra!

Idag har jag äran att gratulera!

Nä - det är ingen som fyller år vad jag vet. Jo förresten Marcus Johansson, Sagas storebror fyller år idag. Grattis till honom!

Igår var det nämligen en stor dag för viltspårsgruppen i väster. Då blev Elsa, Diesel, Trixie, Nisse och Milton godkända i anlagsprovet för viltspår.

Vilken gäng vi är va?!! Nio pigga cairnar är numera godkända för att börja tävla i öppenspår. Måste bara räkna upp alla...Jag, Clova förstås och så har vi; Kajsa, Lilleman, Elvis, Elsa, Diesel, Trixie, Nisse och Milton. Och fler lär vi bli. Det finns några till i gruppen som inte har hunnit prova ännu, men det kommer. Vi kommer att ta över viltspåren!

Elvis provade igår att gå ett riktigt öppenspår. Med tillbakagång och skott o hela baletten. Det gjorde han bra. Skott var inga som helst problem för Elvis (det är en stadig kille det...helt i min smak). Det som dock ställde till bekymmer var "vilda sabotörer" i spåret. Därför fick inte Elvis godkänt den här gången.

Alltså nu måste jag protestera lite...Det var som förra gången. Ingen hade talat om för Elsa att man inte fick pyssla lite med annat under tiden. En ynka liten påminnelse om var spåret var någonstans - och så vart man inte godkänd. Nu när Elsa hade koll på de fåniga reglerna så fixade hon det såklart elegant.
Nu var det Elvis som blev "lurad" av vilt. Hur sjutton ska vi veta att man inte får göra en avstickare på "äkta vara"? Jag bara frågar...

Massor av bra tips och råd inför framtidens spår fick de med sig igår. Hoppas att det snart blir en spårträff - trots att det är så kallad vinter - matte behöver nya inputs!

Inga kommentarer: