fredag 24 december 2010

Clova önskar God Jul

Denna väntan på god mat och julklappar är nästan omöjlig att uthärda.

Igår kväll höll mina personer på med julklappsinslagning. Det ena paketet efter det andra hamnade under granen. Jag kommer precis ihåg vad man gör med paket som hamnar under granen. Man hämtar dem, bär dem till tomten, som sen berättar vem som ska få paketet. Busenkelt. Det brukar vara flera paket till mig. Och nu är jag så nyfiken på vilka paket det kan stå Clova på i år. Trots att ingen tomte har kommit ännu så kan jag inte låta bli att kolla runt lite allt eftersom klapparna läggs under granen.
Nu ska vi se om det står Clova på det här. Jojomän det gör det! Jag tycker det är onödigt med tomte. Jag tycker också att det är onödigt att skjuta upp till morgondagen vad man kan göra idag...
Alltså tar jag saken i egna tassar och bär iväg med mitt paket. Jag menar det är ju ändå mitt. Jag tar inte de andras - bara dem det står Clova på. Var nöjda med det!

Det tog tvärstopp direkt... Paketet åkte tillbaka under granen och jag fick bannor. Fick bara sitta och titta på hur högen under granen växte.

Bäst jag går till fönstret och tittar efter tomten - vem vet - kanske är han lite tidig och inte hittar ordentligt.
God jul till alla cairnvänner och andra vänner!

Inga kommentarer: