tisdag 26 augusti 2008

Det regnar idag...



...så jag har ingen lust att gå ut.

Annat var det tidigare i somras då man var tvungen att svalka sig under en blöt handduk för att inte koka över.

Hoppas att inte sommaren är slut riktigt ännu. Jag trivs så gott ute i stugan där jag kan springa lös på ett helt annat sätt än här i stan. Förresten tycker jag att det går alldeles utmärkt att gå lös här också, men matte har fått för sig att det är så farligt med alla bilar, spårvagnar, motorcyklar och alla andra grejer som är stora och tunga och som rör sig på ett sätt som inte cairnterriers kan förutse alla gånger. Och så tycker hon att jag är lite kort i rocken för att synas och att lacken är lite camoflagefärgad (undrar hur det stavas egentligen...) - hon funderar på någon typ av väst över pälsen i neonfärg - bevare mig väl - hur ska det se ut!? Bäst att försöka uppföra sig väl och komma på inkallningarna, sista utvägen blir att låtsas som om jag inte kan röra mig om jag får en väst på mig. Hoppas att hon slår såna tankar ur hågen för än är det inte mörkt och grått - än är det ljust och grönt och då syns jag rätt så bra om folk bara kunde titta ner i min nivå!

Usch det regnar forfarande ute och jag börjar känna mig lite kissnödig - tänker kissa under balkongen så att jag inte blir blöt - och sen ska jag lura matte till lite kvalitetstid i soffan...

Inga kommentarer: