söndag 31 augusti 2008

Vackra mörka ögon



är man utrustad med! Mina personer tycker det, Charlotte och Bobby tycker det och domaren på den lilla utställningen i Nossebro tyckte det också. Det är bra att alla gillar mina mörkbruna ögon - men det är Bobbys åsikt som räknas högst!

Jag var hos Charlotte och blev trimmad i veckan som gick - steget mot den fulländade pälsen hade nu kommit till att tunna ut min ruskigt kraftiga "bollfrisyr". Försvann säkert ett par hekto rent utseendemässigt. Tjock päls kan lura ögat en del eller som matte uttryckte det "den lilla rultan såg med ens riktigt smal ut, från rysk broilergymnast till balettdansös i ett nafs". Det är alltid trevligt att komma till Charlotte, själva trimningen är något man måste stå ut med, men då får man ju träffa Bobby. James försökte fånga min uppmärksamhet hela tiden men jag bet ifrån - det är inte honom jag är mest förtjust i - det är Bobbys uppmärksamhet jag vill ha. Jag pussade Bobby flera gånger och vilade sida vid sida med honom - jättemysigt!

Oj då! Matte har inte tid att hjälpa mig mer nu - får berätta om när jag åkte 8 mil för att visa tänderna en annan dag...

Inga kommentarer: