söndag 10 augusti 2008

Släktträff

Förra veckan var vi ute på Brännö för att hälsa på min mamma Tjorven, syster Betty Boop och moster Signe. Oj vad det var roligt! Den nästan svarta vovven är mamma och den nästan vita är min syster. Och så jag i mitten...

Isabella har en stor trädgård där vi kunde springa lösa och busa så mycket vi ville. Jag och syrran har ju träffats några gånger sen jag flyttade hemifrån så vi satte igång leken direkt. Med mamma var jag först lite blyg men hon bjöd också in till lek, så var vi igång allihop. Signe som är en riktig lektant hängde på och visade hur man kunde springa och skälla på cyklister utanför staketet. Det var verkligen kul att få träffa familjen och ännu roligare var att Isabella berättade att de ska bli nästan grannar med oss i Annedal. Då kan vi träffas jätteofta, jag menar att ha en syrra så nära och så mamma till på köpet - det kan ju inte bli bättre! Jag ska visa dem min gård där vi kan leka och käcka promenader i stan, Slottsskogen och Änggårdsbergen. Efter en stund var det dags för oss att vandra vidare över ön till Claes, Marie och Jack. Det skulle badas och fikas. Jag skippade badet, men fikat hängde jag med på - såklart!

Släktforskning är det nog många som hört talas om och en hel del som ägnar sig åt. Men vad sägs om släktnosning???




Inga kommentarer: