onsdag 17 september 2008

Fokuserad



Jo jo, så här fokuserad måste man vara om man ska nicka och kicka boll. Jag är bra på att fokusera och jag är grym på bollsporter. Kan dribbla bort vem som helst och nickar gör jag elegant med nosen om bollen inte är för tung.
Så fokuserad var jag också häromdagen när matte stod och skar upp kött vid bänken. Satt tyst och snällt nedanför och bara studerade matte och köttet. Inte ett voff, inte något klängande eller på annat sätt störande uppförande - utan bara alldeles stilla. Det var nämligen inte vilket kött som helst som låg där på bänken utan färsk oxfilé - och det är jättegott. Speciellt om man får det rått. Hon skar och rensade en lång stund - det var en rätt stor bit hon hade köpt. Inget ramlade ner, men - såg jag inte min matskål däruppe? Den står aldrig på den sidan - hoppas att det betyder att något hamnar i den. Tycker att matte ger mig en och annan blick som lovar åt det hållet. Lillhusse cirkulerar också runt i köket - han älskar oxfilé även han. Men inte rått utan mediumstekt säger han...
Wow! Nu åker matskålen ännu närmare köttet - och kolla in! - matte lastar upp massa köttbitar i den. "Klart att tjejen också ska ha festmåltid när vi har det" säger matte och samtidigt som de sätter sig till bords får jag min matskål och den är full med finskuren rå oxfilé. Ibland är hon toppen den där matte. Slurp säger det och på några sekunder har jag satt i mig hela portionen.
Hoppas det blir fest snart igen.



Här kan ni se en perfekt nick med nosen. Bollen flyyyger iväg.

Inga kommentarer: