lördag 20 september 2008

Läxläsning






Jag fattar inte att lillhusse står ut....massor att lära in och inget godis i belöning. Själv hade jag tvärvägrat och inte skrivit så mycket som en bokstav utan rejäl uppmuntran i form av godis eller bus!
Nu när lillhusse har börjat 6:an i Samskolan så har läxorna ökat rejält varje vecka. Lillhusse är jätteduktig på att läsa dem. Han har läxor i engelska, spanska, matte, bokredovisningar, biologi, svenska osv. Puh! Jag blir alldeles trött av att se allt han lastar upp på bordet för att studera. Men snäll som jag är så hjälper jag gärna till med det jag kan, som ni kan se på bilden. Då blir lillhusse på gott humör och jobbar på en stund till. När jag går på kurser och ska lära mig nya grejer så får jag alltid extra mycket och gott godis - det brukar fungera bra på mig - jag lär mig oftast riktigt bra och kommer ihåg när jag känner för det...Om jag fick bestämma skulle lillhusse också ha belöning när han ska lära sig nya saker. Typ popcorn och chips - då tänker jag hjälpa honom ännu mer och också äta av belöningarna. Jösses så intelligenta vi skulla bli lillhusse och jag - och så fort det hade gått att läsa läxorna. Det skulle resultera i mer lektid för oss och det är ju bara till fördel eftersom vi kanske skulle bli lite runda om magen av allt godis...+ - 0 i rondör alltså och högre inlärningsfaktor.
Clova for president i familjen tack - jag har massor av bra ideér!











Nu flippar jag ut och knöcklar ihop papprena - jag blir galen av för mycket läxor - då blir det mindre lek för mig. Kom igen nu lillhusse - flippa du också!!!





Inga kommentarer: