tisdag 4 november 2008

Fullt ös medvetslös



är vad som gäller när jag och Ellen har roligt ihop!

I helgen träffades vi i stugorna och kunde busa loss i det vackra höstvädret. Vi har ju inte setts på ett par veckor så det var mycket bus och lek som skulle tas igen. Vi snodde varandras leksaker och sprang retsamt omkring med dem. Ingen av oss blir arg, vi vet att vi är kompisar och får låna varandras grejer. Det lustiga är att den som har grejen i munnen alltid är lite snabbare och jagas av den andre - undrar hur det går till...När vi tröttnat på att sno varandras grejer sprang vi bara omkring. Vi är grymt snabba och det är kul att mäta våra krafter - vi sporrar varandra till stordåd. Bäva månde vinthundarna - här kommer två cairnterriers och innan ni vet ordet av så har vi rundat er på kapplöpningsbanan. Då kan vi bli reklamhundar för snabba bredband och tjäna grova pengar. För pengarna vi tjänar ska jag köpa godis, grisknorrar och leksaker.

På måndagen jobbade husse och matte båda två och lillhusse gick i skolan - hur skulle det då gå med Clova? Vara själv i 7 timmar gick jag bara inte med på - det var allt i mesta laget tyckte jag och protesterade å det vildaste. Ni får faktiskt komma på en lösning! Och vilken lösning det blev! Ellens husse, Lasse, var hemma och jag kunde tillbringa dagen tillsammans med dem. Matte körde dit mig på morgonen. Ellen stod i fönstret och väntade på mig - jag kände mig jättevälkommen. Matte for iväg - hon var lite stressad eftersom jag tog eeextremt lång tid på mig för morgontoaletten - och jag hade en härlig dag tillsammans med Ellen och Lasse. Vi lekte och gick på långpromenad. Kul att gå med en kompis i staden också. Vi skötte oss utmärkt i kopplet även om vi helst hade sprungit lösa såklart. Men staden är lite farlig tycker personerna. Mycket trafik och människor som kanske inte vill bli nersprungna av två tokstollar som inte ser sig för ordentligt. Löjligt tycker jag - ja kanske inte det där med trafiken - men alltså; jag har full kontroll på alla mina fyra ben med tillhörande tassar - skall jag behöva lida för att inte människorna har koll på var de sätter sina två??!! Orättvist är vad det är...

När husse var klar med sin arbetsdag kom han och hämtade mig igen. Hoppas att personernas schema krockar snart igen - då kan jag vara på hunddagiset "Hedinos" i Johanneberg.

Inga kommentarer: