lördag 29 november 2008

Är det ingen...




...som vill leka idag?!

Här står man och väntar på att någon ska ställa upp på min invit till kuligheter och så är det ingen som nappar.

Redan i går morse så låg husse plakat i sängen - feber, förkyld och hosta gjorde att man bara såg den röda näsan ovanför täcket i princip hela dagen - ingen lek alltså. Matte var hos hästen Otto och sen handlade hon en massa. Visserligen gick vi några promenader - men inget bus eller träning, fick inte ens springa lös och rasa av mig själv en stund. Hoppet stod till att lillhusse skulle komma hem från skolan - då blir det nog bus och lek! Det hoppet grusades så fort jag fick syn på lillhusse - han såg jättehängig ut. Hög feber, ont i huvudet och kroppen och så en massa hosta på det. Jag puttade på det gula benet - kanske orkade han följa med matte och mig ut för en stunds lek på gräsmattan? Han behövde ju inte springa så mycket kanske? Men nej, han fixade inte det sa han. Faktiskt ville han inte ens ha mina välkommenpussar - då är det illa. Det blev en ny promenad för mig med matte - en sån där tråkig runt kvarteret. Samma gamla lukter efter samma gamla hundar...

Sen ägnade sig matte åt att ta hand om hussarna en stund.
Jag provar med en leksak inne också - samma resultat - ingen vill leka med mig. Då är de nog sjuka på riktigt om de inte orkar leka lite inne. Nu tänkte man att matte kanske skulle ha lite tid över men då försvinner hon på tjejträff och lämnar mig ensam med sjuklingarna. Vad nu? Är det meningen att jag ska ta hand om dem? De låg i varsin hög i soffan och ojjade sig - var överhuvudtaget inte till någon nytta. Så låg de även när matte kom hem igen.



När lillhusse och husse till slut kommit ner i sängen, fullproppade med Alvedon och Ipren hade matte en liten stund över för mig.

Vi lekte på mattan och busade en stund. På sista turen för kvällen tränade vi på alla moment från lydnadskursen. Har väl sällan varit så uppmärksam - här gäller det att ta till vara på "smulorna" när personerna är krassliga eller roar sig själva med dammiddag. Tänk inte på mig inte...vad sa jag förresten?! Dammiddag - där hade ju jag passat in perfekt. Tjej vet jag att jag är och mat gillar jag jättemycket - nä nu blir jag nästan ännu mer irriterad!

Nu får man bara hoppas att matte håller sig på benen åtminstone till klockan 3 på söndag för då är det Cairnpromenad och den är nog slut vid den tiden...

1 kommentar:

Marianne sa...

Stackars Clova! Låter som en lång fredag! Hoppas helgen blivit roligare!
Önskar en skön första advent till både matte och Clova!
Marianne och cairntjejerna på Hipperdipp