torsdag 26 februari 2009

Maskot

Det är dags för match idag. Och som ni kan se så har matte stickat en alldeles egen damask till mig i Bäckens färger. Är jag inte fin? Alla ser tydligt vems maskot jag är. Dessutom inger damasken viss respekt både bland motspelare och inom det egna laget. Jag är någon att räkna med! Med en sådan auktoritet i laget kan man ju bara inte förlora. På bilden ovan hjälper jag materialaren med allt som ska finnas i båset under matchen. Från bänken har jag fin överblick. Snart kommer killarna - då måste allt vara i ordning.

Här går jag och Jensa genom taktiken. Vi är helt överens om hur killarna ska spela. Nu gäller det bara att de kommer ihåg allt från genomgången i omklädningsrummet. Vi bestämmer oss för en snabbgenomgång precis innan matchstart. Det blir nog perfekt.

Mmmm...isen verkar vara i gott skick. Den är välspolad och jämn. Lyser blankt och fint. Är jag nöjd med - isen kommer inte att orsaka några problem.

Allt är checkat - ismaskinen har lämnat och vaktmästaren har stängt dörren. Nu kan ni gå in.

Här övervakar jag uppvärmningen så att allt går rätt till. Nu gäller det att skapa energi och glöd inför matchen. Ser bra och lovande ut.

Hallå killar! Kom in i båset nu. Nu är det dags för match! Bäckens motto och ledord är precis vrålat av killarna tillsammans. "En för alla -alla för en"

Så här precis innan matchen råder spänd förväntan...Kom igen nu grabbs - gör bara som vi kom överens om så skall detta gå vägen. Jag och coach Jens har ju lagt upp taktiken - den kan inte misslyckas!

Nä, nu vågar jag inte titta...Det började ju så bra med ett ledningsmål...Nu står det 1-1 och matchen står och väger. Båda lagen har bra chanser och det här kan gå hur som helst.

Bäcken kämpar och sliter. Här är det lillhusse som försöker få loss pucken och han lyckas! Nu gäller det att ta ledningen igen. Samla styrkorna! Anfall på bred front och vänd hem snabbt om det behövs. Tänk på era positioner! Lämna inte målvakten själv. Kämpa för varandra!

Nu ser det bra ut! Kom igen grabbar! Heja Bäcken skjut som satan, genom nätet ut på gatan!

Här går lillhusse loss från sin motspelare. Bäcken spelar stabilt och väl sammanhållet. Tryggt bakåt och med fart framåt. Detta kan nog gå vägen...

Bäckens killar har god fart under skridskorna. Här är det Nicke som hämtar fart bakom målet för att anfalla. Heja, heja! Håll i detta nu, 2-1 till Bäcken. Skulle sitta fint med en seger.

Vi vann matte!!! Jag hjälpte laget till ytterligare en seger. Har ju sagt det förut - en terrier i laget behöver alla. Mina egenskaper passar perfekt för lagidrott med mycket fart, fläkt och hårda tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sk-tkul som vanligt att läsa!
Utan en sådan supporterhund hade det aldrig gått vägen!