måndag 2 november 2009

13 bast

Kan ni tänka er det? 13 år gammal. Jösses, snart kan man väl inte kalla honom för lillhusse längre. Vad skall jag kalla honom då? Juniorhusse kanske?
Och lång har han blivit...snart har han vuxit om matte. Det retar henne lite. Ha! Gott åt henne - kan hon få känna på hur det är när alla "ser ner" på en. Det är inte så kul alla gånger. Är liksom lite svårt med pondusen när man får titta uppåt och säga till på skarpen... Nu är lillhusse en välartad ung man som man sällan behöver säga till på skarpen, men som han själv uttryckte det; "Nu börjar den jobbiga tonårsperioden".
Paket fick han också. Jag älskar paket. Det är så kul att riva av pappret. Först hjälpte jag honom med de mindre paketen i sängen. Hade tänkt hjälpa honom med frukosten också, men det fick jag inte. Därefter hjälpte jag till att öppna ett stort nere i soffan.

Lillhusse var så glad över min hjälp. Jag är helt grym på att dra i och av papper. Synd att han får så konstiga saker i sina paket. Inte ett enda som gick att äta på.

Själv planerar jag vad jag skall önska mig i julklapp. Nå´t ätbart vill jag nog ha i alla fall.

Inga kommentarer: