måndag 28 april 2008

Matte är glad...

Nu skiner matte som en sol igen, ringde i mobilen och berättade att hon var sååå stolt över mig efter utställningsträningen. Det är väldigt lätt att glädja den damen.
På det stora hela har det varit några riktigt roliga dagar och alla är nog rätt glada i familjen. Agneta och hennes Hanna var och hälsade på oss i helgen.
Cairnen Hanna är faktiskt orsaken till varför jag kom till just denna familjen. Matte och lillhusse hade velat ha en hund länge men husse var mer svårövertalad. När Hanna var här på besök var det första gången han sa; en sådan hund skulle jag kunna tänka mig - matte och lillhusse högg direkt och började förbereda för hundköpet. Så föddes jag och Isabella kunde tänka sig att sälja mig till familjen Nilsson/Olsson. Tror faktiskt inte att någon inblandad ångrar sig!
Hanna är en väldigt väluppforstrad hund - där har jag mycket att lära av - och väldigt snäll och rolig. Jag hade svårt att låta henne vara ibland, hon vill inte leka hela tiden som jag, men vi kom mycket bra överrens. Jag har verkligen många bra kompisar, Hanna känns som en äldre syster eller till och med som en mamma, vilken tur jag har. Lillhusse tyckte att det var kul att gå ut med oss båda två alldeles själv, han är mycket duktig på att ta hand om hundar, vi känner oss helt trygga. Vi var också ute och lekte på gräsmattan flera gånger, ibland var alla personer med. Då vi gick på långpromenad runt Stora Amundön var alla med, Janne hade kameran med men vi hundar var som vanligt alldeles för snabba för honom och helt omöjliga att regissera, så jag tror inte att vi fastnade på särskilt många kort. Det var en rolig promenad, jag och Hanna sprang lösa nästan hela rundan och det är kul terräng att springa i. Det börjar med stora ängar sen blir det lite skogsstig och sen blir det strand och klippor. Husse tyckte promenaden var lång, lillhusse tyckte lagom (men han var så förbaskat hungrig, hade tränat hockey innan och inte ätit på flera timmar) och jag, Hanna, matte och Agneta tyckte att "ja lång var den då inte". Efter att vi fikat körde vi Hanna och Agneta till tåget som tog dem tillbaka till Helsingborg. Hoppas att vi ses snart igen!

Inga kommentarer: