tisdag 15 april 2008

Rolig Dag

Så här fort måste man springa om man ska hänga med Swebreeze-gänget...och det gör ju jag så jag kan följa med på promenad!
Igår var det en rolig dag igen. Jag och matte hängde med Charlotte, Bobby, Frankie, James, Molle och Elektra ut på långpromenad. Det blev ett gäng som for omkring lösa i skogen precis som det ska vara på cairnpromenad, fast den här var i miniformat vad gäller antalet hundar. Jösses så skoj jag hade. Redan när jag väntade på parkeringen och såg dem på långt håll kände jag på mig att vi skulle hitta på något ihop. Så fort vi kom ut på ängen bakom husen så släpptes vi lösa och kunde börja raca. Frankie var på mig direkt och först blev jag lite spak - ville hon inte att jag skulle få vara med i deras gäng? - men sen förstod jag att hon bara ville leka och då var jag med på noterna. Det roliga med Frankie är att vi är nästan lika gamla så vi har samma intresse, gillar samma saker och lekar - det är nästan som att ha en bästis! Efter en stund vågade jag till och med leda leken och kunde bita ifrån också om det behövdes! Jag känner hur jag liksom växer inombords. Matte verkar så nöjd, ler brett och säger "bra Clova" när jag vågar kampa ordentligt i leken. Charlotte säger att det är bra för mitt självförtroende att jag kan ta initiativ och säga ifrån om det behövs. Jag litar på henne och leken fortsätter.
Elektra är också med mellan varven, men hon är lite lugnare - hon är ju mamma till 7 valpar och världsvan. James och Molle är också klart roliga och stiliga killar som gärna är med på bus. Bus ja...Helt plötsligt spetsade vi öronen allihop - vad var det? Kolla ett rådjur! som på en signal for vi iväg efter det med full fart. Bakom oss hörde vi mattarna ropa att vi skulle komma tillbaka men det brydde vi oss inte om - superkul att "jaga" i grupp som riktiga vargar! Elektra hörde sin matte kalla och vände om ganska fort tillsammans med Molle som ville visa att han kan komma på inkallning (han är på besök från Skåne och hans personer brukar tydligen säga att han inte lyssnar på inkallning). Så hörde jag mattes "cowboytjut" och tänkte att säkra köttbullar är enklare och troligen godare än ett snabbt flyende rådjur - så jag vände om strax efter. Frankie var väck i ca 5 minuter och James var värst - han var borta i 20-25 minuter. Det var nästan så att vi blev lite oroliga, men till slut dök han upp med tungan hängandes - oj vad han måste ha sprungit. Alla blev så glada att se honom så han fick beröm trots att Charlotte faktiskt tyckt att han inte uppfört sig särskilt väl, men som James husse Jesse skulle ha sagt "at least he came".
Så kunde promenaden fortsätta. Nu fick James ha en bjällra i halsbandet så att vi kunde höra honom bättre. Vi var ute i nästan 3 timmar - tiden flög fram tyckte jag. Så är det när man har kul.
Efter promenaden blev det fika hemma hos gänget. Jag ville fortsätta leka med Frankie, men hon sa åt mig att hon ville vila nu, då kollade jag in till killarna men de ville också ta det lite lugnt. Till slut fick jag ge mig och la mig på samma kudde som Frankie.
Det enda som var lite tråkigt idag var att eftersom Bobby var kopplad under promenaden och jag hade så kul med de andra så ägnade jag inte så mycket uppmärksamhet åt honom. Hoppas att han inte är sur på mig - han är ju fortfarande den som är snyggast!





2 kommentarer:

Anonym sa...

hehehe swebreeze gänget här!!! vi tyckte det va lika roligt som du att gå på promenad tillsammans det måste göras om nu när det börjar våras! Molle e lite grinig de va ju inte han som var borta i 25 min det va ju james!!!! tryckfelsnisse får allt ändra det hahahah!!!
kika in hos oss vi har också en blogg
www.swebreeze.eu

Katarina sa...

Oj då hur kunde matte skriva så fel - nu får jag ju skämmas!!