måndag 21 april 2008

Är du med?

Här ser ni två cairnar redo för bus!
Klara färdiga spring - runt runt, hit och dit, fram
och tillbaka, under och över, bakom och framför,
jaga och jagas. Listan kan göras lång på hur man
kan springa tillsammans med en cairnkompis!
Sen varvar man det med att ligga och flämta bredvid varandra, brottas och gräva lite grand. Sommaren i stugan kommer nog att bli toppen med Ellen i stugan bredvid. Det började i alla fall väldigt bra i lördags när vi var där ute. Först lekte jag med lillhusse en lång stund och blev helt slut - fick ligga på terassen och vila mig efter den dusten. Sen utforskade jag tomtens alla skrymslen och vrår och när det var gjort gick jag vidare till tomterna bredvid. Skällde lite utanför grannarna och på en tax som gick förbi, men gick tillbaka till vår tomt efter att personerna kallat några gånger, ibland fick de ta till "cowboytjutet" innan jag behagade lyssna. Det gäller att hålla dem alerta och inte låta dem slappna av - det är ju en terrier de har med att göra och jag har ett rykte att leva upp till. Skinka hade de med som godis - det är hyfsat gott - men om jag ska komma fortare så behövs det nog köttbullar...
Efter en stund kom Ellen förbi och hon var lös idag. Hon lär sig fort den lilla sötingen och vi kom jättebra överens. Hon pratar bättre och lyssnar mer nu, då är det lättare att kommunicera och vi har superkul ihop. Vi sprang så som jag beskrev i början, jag är fortfarande mycket snabbare än Ellen så jag får ta en extra sväng ibland eller kolla över ryggen att hon är med. Under huset vågade hon följa med, men när jag tog en sväng runt hela huset så vände hon om. Sunt tycker jag, det gäller att ha koll på sin familj och så länge man ser dem så vet man var de är. Jag är också noga med att ha koll på personerna när jag är på okänd mark. Men detta är min stuga, här är jag drottning och kan våga ge mig av lite längre. Jag vet att de är kvar och ropar på mig om jag är borta för länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Voff.
Jag tyckte det var jättekul oxå.
Men du är lite för snabb ännu, men vänta bara...
Skall och gläfs
Ellen