onsdag 30 september 2009

Tvärstopp

I torsdags kväll förra veckan tog tillvaron liksom tvärstopp för mig. Måste erkänna att allt mellan torsdag kväll och fredag eftermiddag är lite som i ett töcken. Hade så ont i magen att benen inte ville bära mig... Veterinären fick klämma och känna hur hon ville. Djursköterskan fick raka benet och sticka kanyler i mig. Blev inte ens upprörd när jag blev buren ut ur rummet där matte blev kvar alldeles själv. Hade inte ork att bry mig om något egentligen. Såg dock att matte såg väldigt ledsen ut där hon stod kvar med mitt koppel i handen.

På avdelningen fick jag dropp och smärtstillande medel. Det gjorde gott. Jag kunde sova hela natten. På fredagen kände jag mig lite bättre fram på dagen och benen bar igen. Det gjorde dock ont i magen fortfarande så jag fick stanna ett dygn till på sjukhuset. De gjorde fler undersökningar bl.a ultraljudsundersökning av magen för att se om det var något som satt sig fast. Inget satt fast och på lördag kväll blev jag hämtad och fick gå in till matte som satt och väntade i samma rum som jag lämnade i torsdags. Oj vad hon såg glad ut att se mig - jag blev jätteglad av att se henne också. Stort pusskalas utbröt.

Nu har det gått några dagar och det onda i magen har gett med sig nästan helt.

Nu börjar jag dock bli rastlös... Matte fick order om att jag skulle ta det lugnt några dagar. Men jösses! Nu får det vara nog med lugn. Det måste hända något nu! Blir smått galen av de små ynkliga promenaderna runt kvarteret. Ingen lek, inget bus, inget spring och ingen prova på dag. Jag är uttråkad!!!

Idag fick jag åtminstone gå en sväng i Slottsskogen nästan en timme. Jag passade på att buffa matte på benet stup i kvarten. Buff på benet betyder att jag vill träna och få godis - inte nödvändigtvis i nämd ordning...
Matte blev jätteglad över mitt förslag och vi tränade lydnadsövningar en stund. Kul att äntligen få göra något igen. Matte säger att jag skall få gå på lydnadskursen i morgon. Jippie!

Nu undrar ni kanske vad det var jag hade satt i mig för att bli så sjuk?
Tja jag sätter i mig så mycket - hela naturen är ju ett smörgåsbord - inte vet jag vad det var som gjorde mig sjuk. Av samma anledning kan jag inte garantera att det inte händer igen...

Matte säger att hon skall höja mitt försäkringsbelopp...

Inga kommentarer: