tisdag 4 mars 2008

7.5 km

...fattar ni? 7.5km - så lång var rundan runt Stora Delsjön. Vi är ofta ute på långa promenader, men när de går upp mot 2 timmar så brukar Kattis lägga in en fikapaus då vi delar en ostmacka eller jag får en grisknorr eller något annat gott att tugga på. Men idag verkar hon ha glömt fikat - här fick man min själ knata runt hela sjön utan minsta rast. Visserligen hade hon kassler med som godis, men då måste jag ju prestera något för att få...men jag är inte dum...jag hoppade upp på några extra stenar och trädstammar och då kan inte Kattis motstå mitt förväntansfulla ansikte, utan då får jag några bitar trots att hon inte bad mig hoppa. Så ska hon inte göra egentligen (matte har lärt sig att allt ska ske med kommando) - men är man slug cairnterrier så är man.
Jag orkade käckt med hela rundan, springer ju dessutom lös, så det blir ju några extra meter eftersom det är så mycket som måste undersökas och nosas på. Idag tränade vi också vidare på att sitta vid mattes sida när folk går förbi - jag är riktigt duktig på det nu och STANNA. Stanna går väl sådär tycker matte, jag tycker det går jättebra! Om det inte är något som är intressantare så stannar jag för då får jag godis, men om det finns något extra kul så stannar jag INTE. Ha! säger sig självt - det som är värt mest är det som får min uppmärksamhet.
När vi kom hem var jag trött, men inte så trött utan jag kunde leka lite med min cairnkompis Ludde på gården.
Nu tror jag att jag rullar ihop mig i favoritfåtöljen - väck mig om det är något kul på gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

clova ska vi busa efter eng