onsdag 12 mars 2008

Lite surpuppa idag

Jag vaknade på fel sida i morse, så idag är jag sur. Alltså, igår drog matte ut mig på en sån där lång promenad utan fikarast igen. Den här gången hade hon fika med sig, men det började regna så det blev till att fortsätta gå istället. Stigen vi tänkt gå var så lerig så vi fick ta en annan och då blev promenaden ännu längre...Av den anledningen var jag trött när vi kom hem och tog en tupplur som varade större delen av eftermiddagen och en stund på kvällen också. Vad händer då tror ni? Jo, man blir pigg på natten. Jag var uppe flera gånger och försökte få liv i mattepersonen. Pussade henne i ansiktet, "klappade" henne med tassen osv för att få uppmärksamhet - fattar ni hur tråkigt det är att vara vaken själv på natten?! Inte gick hon upp för det, bara klappade mig och sa åt mig att gå och lägga mig igen. Gud vilken tråkmåns!
Så i morse var jag svårflörtad, tittade inte upp när de kom för att säga godmorgon, viftade inte på svansen, ville inte bli kliad på magen - nä jag var allmänt sur - nu passade det minsann att ägna sig åt vovven, men se nu passade det inte mig!
Inte blev humöret bättre när man kom ner för morgonpromenaden och såg att det REGNADE. Då bestämde jag mig för att här skulle behoven uträttas helt torr om tassarna och utförde nr1 under balkongen i rabatten och nr2 precis i gräskanten i skydd av huset - sen tvärvände jag och gick in. Nu skulle det väl ändå bli lite morgonmys tänkte jag - men vad gör matte då? Hon tar fram ridkläderna och åker till hästen UTAN mig och UTAN "sova hunden". Va! Vad är det här? Blir till att fortsätta vara lite sur när hon kommer hem igen - här krävs lite vilja för att få mig på gott humör igen. Få se vad de hittar på...

Inga kommentarer: