måndag 10 mars 2008

Sova hunden

Jag är ju en pigg och glad hund, men förtvivlat morgontrött. Som tur är så har jag hamnat i en familj där alla är trötta på morgonen. När mina personer går upp på vardagarna så ligger jag kvar och gottar mig. Alla kommer, säger "godmorgon", och gosar med mig på min sovplats och jag brukar bli kliad på magen, mmm, lite mysigt. Jag är oftast inte ett dugg intresserad av att gå ut, men husse eller matte brukar komma och hämta mig ändå när Nicke går till skolan, så att jag får gå ut en liten morgonpromenad och göra toalettbesök. Sen tar det mysiga vid - sova hunden!!! Jag och en person kryper upp i soffan och gosar ihop oss tätt, tätt och sover en stund till. Ibland är det nästan slagsmål om vem som skall få "sova hunden". En himla trevlig rutin som jag har infört i familjen. Har hört att Nicke införde ungefär samma rutin när han var liten bebis. Det verkar som om husse och matte inte är så svåra att få in på rätt linje...
Ja, när det gäller rätt linje...Här om kvällen fastnade matte och jag i en film som hon redan sett flera gånger, Desperado - tydligen till viss del för att den manlige skådespelaren är så snygg...Helt plötsligt fick hon ett flin i ansiktet, tittade på mig och sa; nämen Clova - du har ju fastnat för hundarnas latinokille! Bobby liknar ju Antonio Banderas - syndigt mörk och läcker, långhårig och med en lite farlig touch charmar han kvinnorna. Jomenvisst har man bra smak!

Inga kommentarer: