måndag 3 mars 2008

Alfred! och kloklipp

Idag var det dags för kloklipp. Jag går på "salong" och får klorna ansade och fina. Kattis klippte från början och det gick bra ända tills jag kom på att det gick att protestera och slingra mig och sprattla för det vilda. Ha! - man har väl egen vilja!
Den där Kattis vet vilka fajter man tar och vilka man fixar på annat sätt...så nu är det ingen idé att försöka komma undan, Kattis håller och Karin klipper - basta! Jag tycker faktiskt att det är rätt bra och godis får man ju efteråt. Undrar om man inte kan få en liten bok med guldstjärna i också...har hört att barnen får det när de varit hos tandläkaren...det vore ju det minsta man kan begära...
När vi kom hem så såg jag någon komma på avstånd, jag stannade upp och vägrade gå en meter till - se där kommer ju Alfred! Pang! - ner på magen och visa hur liten och söt jag fortfarande är - Alfred är min store idol! Han har alltid tagit så väl hand om mig. När jag var valp fick jag leka med honom hur jag ville och när jag var skadad tog han hand om mig och gav mig sitt eget godis - vilken gentleman! Han är den bäste och han verkar gilla mig också. Mina personer säger att Alfred är en gigantisk schäfer men det bryr jag mig inte om - Alfred är bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är helt rätt Clova att klippa "naglarna" på måndag. Nick Faldo gjorde alltid det.
Ellens matte&husse!